torsdag 27. november 2014

Sølvsko til julebordet

Jeg var på julebord i helgen, og der var det iallefall tre stykker med glitrende sølvsko. I min verden er det relativt få anledninger til å gå med sølvsko, men jeg har allikevel laget meg et par. Gjenbruk er godt bruk, og det er tross alt igjen et par julebord!


Jeg brukte:
- Ghiant Akrylspray sølv, varenr: 01068810
- UHU Universallim, varenummer 29200001
- Strøglitter, varenummer 91044212

Fant et par bortimot ubrukte svarte pensko i skapet. Startet først med å gjøre ren skoene med rødsprit.


Maskerte sålen og ga skoene et strøk akrylspray. Egentlig kunne jeg stoppet her, for matt sølv var også veldig stilig.


Etter en god tørketid var det igang med glitter og lim. Her kan en i teorien bruke alt slags lim som ikke blir hardt som knekk når det tørker, jeg brukte et universallim. Penslet på et godt lag, drysset glitter på uten å klappe det ned i limet, og lot det tørke. Jeg gjorde dette i to runder, for å få det til å dekke helt.


Når maskering var tatt av og kantene litt pusset, fant jeg fort ut at hvis jeg ikke vil glitre mer enn nødvendig på julebordet, må det pensles på et strøk lim til for å forsegle glitteret.


Flotte ikke sant? Hvis ikke disse drar en kommentar på julebord så vet ikke jeg! :)

Sissel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar