torsdag 20. november 2014

Mer lek med spray ... og kull

Jeg utforsker stadig spraymalingen etter at jeg fikk prøve den for første gang i sommer. Og jeg må si at det er en drøm for meg som elsker å eksperimentere og se hvordan forskjellige medier virker sammen. Her er et innlegg med mest bilder, men mitt håp er at det kan inspirere deg også til lek med spray mm. :)


Jeg bestemte meg for å vie en solfylt dag til å leke meg med spraymalingen ute på baksiden av verkstedet mitt. Og gikk på med stor iver og lekelyst.

Her på et lerret 80x80 cm et format jeg liker godt.


Fra tidligere innlegg har dere kanskje skjønt at jeg har dilla på sommerfugler. Jeg får liksom ikke nok sommerfuglsjablonger.


Det er heller ikke vanskelig å lage egne sjablonger. Det krever bare litt tålmodighet. Jeg sprayet i flere omganger med å ta av og på og flytte sommerfuglene rundt.


Rundt meg på alle kanter var det mengder av strå så hvorfor ikke prøve om de kunne fungere som sjablonger/masker. Da lerretet var tørt la jeg stråene på og sprayet i vei :)


Det ble jo lekkert!


Jeg bestemte meg så for å tegne på bildet med kull. Det er ennå ikke ferdig men venter på en annen dag med tid for lek og moro.


Her er et annet bilde som jeg jobbet med samme dagen. Etter at spraymalingen var tørr malte jeg ansikt med akrylmaling og brukte litt mer sjablonger nå ved å bruke skumpensler og akrylmaling.



Tilslutt sprayet jeg lett over hele bildet for å skape en litt dus effekt.

Med kreativ hilsen
Mariann S Sæbjørnsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar