tirsdag 4. juni 2013

Sol, sommer og kule armbånd!

Inspirert av sommerens herlige farger, har det blitt laget en del armbånd til.


Oppskriftene har jeg funnet litt her og der på internett, og jeg legger ved linkene her til dere. Er det noen spørsmål, ikke nøl med å spørre.

Her er 3 snorer, flettet på vanlig måte sammen. Avsluttet med endehyle og karabinlås.
Dette er vanlig makramé, men i en trippel variant.
En vanlig lenke, men karabinlås i enden og 4 neonfargede snorer er twinnet rundt ringene i lenken.
Vanlig makramé der hodeskallene tres på midtsnoren.
Vanlig makramé der naglene festes på midtsnoren.
På engelsk heter dette reversed half-hitchog omvendt halvstikk på norsk.
Denne er laget akkurat som den over, i reversed half-hitch. Forskjellen er at jeg her har lagt til perler. 
Et armbånd laget i kombinasjon med bølgeknyting og vridd makramé.
Vridd makrame knytes som vanlig makramé, men du skal knyte fra samme side hele tiden.
Herlig og enkelt fiskebensmønster.
Det er 2 lukkemåter jeg har brukt her, foruten karabinlås der det er skrevet;
- å bruke knapp og hempe. Måten er godt illustrert i slutten av denne oppskriften.
- å knyte med makramé. Måten er godt illustrert i slutten av denne oppskriften.

Produkter jeg har brukt:
Knapper
Treperler
Hodeskaller
Nagler
Snor (her vil det komme flere farger veldig snart)
Hamp
Lenker
Karabinlås
Splittringer
Endehylse
Smykkelim

Til neste gang - ta vare på deg selv!

1 kommentar: