fredag 8. november 2013

Kort på bølgepapp

Fikk ideen av Rita på Totentreffet i oktober, og synes dette er en herlig måte å lage kort på. De blir så rustikke og flotte, og egner seg dermed veldig godt som base for julekort


Tar rett og slett bølgepapp og kutter til i ønsket størrelse for et dobbelt kort. Jeg har laget dette kortet i 6"6".

Stiver av bølgepappen med paneler av kartong, og pynter etter dagshumøret ;-)


Mønsterarkene jeg har brukt er alle fra Marianne Design Papirpakke A5 - Vintage Christmas 10809097, også motivet er plukket ut fra denne flotte papirpakka.

Dette herlige tekststempelet fra Staz Stempelsett - Deilig er jorden 65005027 liker jeg veldig godt. Jeg har tatt meg den frihet å klippe det i to, slik at jeg har muligheten til å bruke teksten uten koppen også.


Disse herlige små figurene er stanset ut med Marianne Design Collectable dies - Julehus dekor 39991330. De er veldig søte og passer godt til slike detaljer på kort og egner seg også veldig godt som pynt på pakkelapper. 


Litt bakom motivet har jeg plassert en ramme stanset ut med Marianne Design Craftable - Hjertesirkel 3999121.


Inni kortet har jeg bukt nok et motiv fra arkpakka og et sett til med utstansede julefigurer.



Og til slutt baksiden hvor jeg kun har brukt mønsterark og mitt personlige stempel;


Materialliste;
Bølgepapp 50x70cm - 10 Natur 01049401

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar