torsdag 28. november 2013

Gullknappet adventkrans


Glossy gullkrans, laget av mange pålimte knapper i alle regnbuens farger, blir kjempefin adventskrans!

I likhet med forrige adventskrans, ble også disse lysholderne spraylakkert. Selve kransdekoreringen er veldig enkel; lim på en haug med knapper! Her fikk jeg god hjelp av Tuva.


Når alle knappene er pålimt, lysholderne festet og alt limet har tørket, bør du spraygrunne kransen. Jeg valgte 2 lag med vanlig gullspray. Når alt var tørt, sprayet jeg 3 lag med Marabu Do-it spray i glossy gull. Glansen i denne sprayen er veldig fin! Varm og god gullfarge. Tørketiden på Do-it sprayen er en del lengre enn vanlig spray. Så her bør du legge inn et døgn med tørking etter siste lag, selvfølgelig avhengig av hvor tykke lag du sprayer på.


Når alt er helt tørt, fester jeg på røde satinbånd. Som ekstra pynt har jeg trimmet hagens grantre for noen greiner og sprayet noen kongler med snøspray.

Materialer jeg har brukt:
Isoporring
Knapper
Lim
Bånd - rød satingbånd
Lysholder
Giant akrylspray - gull (grunning)
Marabu Do-it - glossy gull
Snøspray

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar