torsdag 14. februar 2013

Inspirasjon til konfirmasjon, del 1

I forbindelse med Gave- og interiørmessen, ble det holdt flere kortkurs. Blant annet innen temaet "Konfirmasjon".

Selve kurset gikk på å lage innbydelser, men det ble også laget bordkort og takkekort i samme stil - til inspirasjon.

Den første "konfirmasjonskolleksjonen" er som vist på bildet under her.


Innbydelsen lages med en 6"12" Papicolor kartong og indisk papir. Die cuts, stempel, washitape, bling og perler er brukt til å dekorere kortet. Valget av bil her, er ment som et hint til de inviterte at konfirmanten ønsker seg penger til førerkort. Ved å velge tema på denne måten kan den som inviterer til en viss grad signalisere konfirmantens ønsker.


Bordkortet er superenkelt å lage, til tross for at det kanskje ikke ser slik ut. Jeg surfet rundt etter mal til denne, og da jeg fant den måtte jeg le litt. Malen finner dere nederst i innlegget. Jeg mistenker det er flere som vil trekke på smilebåndet. Bordkortet er laget i Papicolor kartong, og pyntet enkelt med litt indisk papir og washitape.

Legg merke til at jeg har printet navnet direkte på det indiske papiret. Dette kan fint gjøres på dette papiret, men jeg anbefaler at dere bruker en printer som tåler litt tykkelse på papiret. Er du usikker, forsøk å skrive ut på papicolor kartongen. Går det, vil det fungere på dette indiske papiret også. Unngå å velge beste kvalitet, med hensyn på blekkmengde, da indiske papiret suger til seg blekk på enn annen måte enn vanlig papir/kartong. Kladd (draft) eller normal er godt nok.



Som innbydelsen, er takkekortet laget i 6"12" Papicolor kartong. Også her er kortet dekorert i samme stil som innbydelsen. Ved hjelp av stempeltrykk, die cut mm. Teksten inni kortet er skrevet ut på indisk papir.


Materialene jeg har brukt:
Papicolor, elfenben (56386403)
Indisk papir (65750039)
Washi (22191999)
Halvperler, Staz (65001016)
Strass, Staz (65001007)
Dies, Marianne Design (39990198)
Dies, Marianne Design (39991223)
Stempel, Staz (65005008)
Stempel, Staz (65005010)
Memento, sort (38961100)
Sakura Gelly roll Stardust (01037408)
Tekst stickers (40000064)
Touch Twin Marker
Pan Pastel

Mal, bordkort
Flippene øverst, brettes skrå ned mot midten

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar