fredag 20. februar 2015

Sommerfugler på flukt

PanPastels har kommet med seks nye perlemorsfarger og fem mediums, og fire av mediumene har blingeffekt! Selvfølgelig like lysekte, og enkle å påføre som de andre PanPastelsfargene. Kan det bli noe bedre?


På denne lille maleplaten (20x20cm) har jeg lekt meg litt med de nye fargene. Det er mange lag oppå hverandre her, og hvert lag er fiksert med Talens sin fixativ for pasteller.


Bakgrunnen er laget ved hjelp av et hullet tøystykke og modeling paste. Tøystykket ble lagt på maleplaten, før påføring av pastaen. Deretter ble tøystykket tatt bort, og jeg fikk den knudrete overflaten jeg ønsket.


Marianne Design sin chickenwire dies ble brukt, og svertet med Treasure gold for en metallisk effekt. Den ene sommerfuglchipboarden fikk et lag med modeling paste på seg, og begge ble fargelagt med PanPastels. Da overflaten på lerretet ble veldig ujevn, festet jeg på halvperlene med hobbylim.

Materialer jeg har brukt:
Maleplate
Amsterdam Modeling paste
PanPastels - pearlecent
Sofft
Talens Fixativ spray
Marianne Design dies - chickenwire
Treasure gold - pewter
Wycinanka chipboard - sommerfugl
Staz halvperler
Hobbylim

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar