onsdag 22. januar 2014

Egg med bladgull

Det er fremdeles en stund igjen til påske, men her i huset liker vi hobbyverksteder. Så da tjuvstartet vi like så godt med litt påskepynt.


Det å få tømt egg har jeg alltid syntes vært litt pes. Da jeg kom over denne pumpen gikk jo alt som en lek! Det eneste som trengs å gjøres er å stikke hull i egget, for så sette i pumpen. Etter å ha pumpet ut alt egget, skylles skallet et par tre ganger. Enklere kan det ikke bli!

Når eggene hadde fått stått og tørket seg, ble det malt av Tuva. Dette stativet er veldig kjekt å bruke for å male eggene uten for mye klin. Når malingen hadde tørket festet jeg på bladgull. Her kan du lese fremgangsmåten hvis det er ukjent.


På de malte eggene, penslet jeg på gullgrunn flekkvis, slik at bladgullet bare festet seg litt her og der. Mens på isoporeggene penslet jeg hele egget med gullgrunn.


Produkter som er brukt:
Vannbasert gullgrunn
Bladgull
Decoupagepensler
Plastegg - delbare
Plastegg
Isoporegg
Marabu Easy Marble Påskesett i bøtte
Marabu Easy Marble løse farger
Opphengskroker
Eggoppheng
Eggpumpe
Eggmalemaskin

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar