onsdag 8. mai 2013

Store pomponger av silkepapir

Store pomponger av silkepapir er flott dekorasjon til alle slags party og feiringer. De er lette å lage og det man trenger koster ikke så mye. Her har jeg laget noen til 17. mai i rødt. hvitt og blått.



Du trenger:
- Silkepapir 50x70cm (se fargene som finnes her)
- Vikletråd
- Saks
- Nylonsene (til oppheng)
 



Jeg har brukt 10 ark (50x70cm) og brettet de som vist på bildet over. Festet en streng på midten og klippet endene til en bue. Man kan også klippe endene til en spiss (trekant), da vil pompongene få et litt annet utseende.






Dra silkepapiret forsiktig inn mot midten. Gjør dette med halvpartene av arkene på hver side, snu ballen og gjør det samme på andre siden.

Den hvite og blå papirballen er litt mindre en den røde. Jeg klippet av ca. 10 cm før jeg begynte å brette. Skulle jeg laget flere store, ville jeg brukt litt flere ark, 12-14 stk, slik at den ble enda fyldigere. Men til de mindre synes jeg 10 ark var akkurat passe.

   


Lykke til!



1 kommentar: