tirsdag 14. juli 2015

Hamaperle-perler ✩

Sommer = fargerikt tilbehør!
Disse armbåndene kan du lett lage hjemme. Eneste du trenger er Hamaperler, smykkestrikk og en stekeovn.

Hamaperlene jeg brukte heter "Neonmix" (jeg har tatt du de blå), og har skikkelig herlig sommerfarge i seg! Perlene må møysommelig plsseres ut på et stekebrett med bakapapir på - og alle perlene må stå. De kan heller ikke være for tette da de flyter godt utover mens de smelter.

Ovnen skal være forhåndsvarmet til 200 grader når du setter perlene inn midt i ovnen. Og perlene skal ikke være inni mer enn 2 minutt. Når perlene er tatt ut må de av den varme platen raskt. Det jeg gjorde var å løfte opp bakapapiret og legge dette ned i oppvaskkommen som var fylt med iskaldt vann. Bakapapiret flyter oppå vannet, og perlene avkjøles raskt.

Se så fine! De smeltede Hamaperlene er blanke og fine - nesten som pastiller.

Jeg har brukt transparent smykkestrikk for å tre Hamaperlene på. Det er enkelt og raskt.

Herlige, fargerikt sommerarbånd som er ferdig på under 1 time!

Produkter jeg har brukt:
Hama midi perler
Smykkestrikk

Til neste gang - ta vare på deg selv!

4 kommentarer:

  1. Så gøy!!! Disse var så fine og fargerike. Takk for tipset!!!!

    SvarSlett
  2. Hvilken innstilling skal det være på stekeovnen (over/undervarme) skal brettet plasseres midt i ovnen?

    SvarSlett
    Svar
    1. 200 grader i 2 minutt, midt i ovnen :)

      Slett