mandag 27. april 2015

Fargelegging, zentangle og drodling. Hva er nytt?

Fargelegging, zentangle og drodling er i vinden som aldri før. Som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt er dette noe jeg har drevet med siden jeg kunne holde i en blyant tror jeg - og det samme har sikkert du også. Så hva er nytt sier du?

Det som er nytt er det fantastiske utvalget som finnes av materiell og inspirasjon. Og mulighetene vi har til å kombinere materialer er større enn noen gang.

I dette innlegget viser jeg deg noen eksempler av drodling på akvarell.


Når jeg lager disse "bakgrunnene" lager jeg som ofte opp mange i gangen. De er laget på 300 grams akvarellpapir. Her på Fabriano akvarellpapir. Jeg væter et ark og lar akvarellfargen flyte godt før jeg legger plastfolie over. Når papiret er tørt fjerner jeg folien og tilbake på papiret er det mange flotte former som setter fantasien i sving.

Så tegner og drodler jeg med svart og hvit tusj. Av og til også med gull som på den collagen du ser under her.


Jeg bruker Sakura Pigma Micron siden den er vannfast og lysekte. Til hvitt og gull bruker jeg Sakura Pen Touch og Sakura Gelly Roll.

Med kreativ hilsen Mariann S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar