torsdag 10. september 2015

Pyntet til fest

Jeg vil dele litt inspirasjon til festpynt med dere. Jeg har bistått niesen min med å lage litt bordpynt til konfirmasjonen hennes i høst. Hun valgte seg turkis som gjennomgangsfarge, og det var vanskelig å finne kubbelys i nyansen hun ønsket. Utvalget i servietter derimot er større. Dermed ble det hvite lys, med serviettpynt.

Jeg deler servietten slik at jeg sitter igjen med kun det tynneste laget med motiv/farge. Dette arket river jeg i striper i den bredden jeg ønsker å dekorere lyset med. Legger det langsmed nedre kant av lyset og legger bakepapir stramt rundt. Jeg holder servietten fast til lyset ved å stramme bakepapiret,  før jeg varmer opp med varmluftspistol. På denne måten smelter det ytterste laget med stearin og servietten festes til lyset. Enkelt, effektivt og dekorativt.


Bordkortene har konfirmanten laget selv. Vi stanset ut sommerfugler i hvit kartong. Sommerfuglen har konfirmanten pyntet ved å stemple litt swirler på og limt på selvklebende bling. 

Sommerfuglene brettes lett og ble festet på kanten av vinglasset. Meget raske å lage, og veldig dekorative på festbordet. 





Produktliste:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar