fredag 17. juli 2015

Fargelegg!


To favoritter
Det fins "en del" fargeleggingsbøker ute nå, og det er alltid slik at noen fenger mer enn andre. Disse to er på favorittlisten min; Fargelegg, fra Orage Forlag! De har masse detaljer, stor variasjon i bilder og har små felter ferdig fargelagt noen plasser. Jeg skal innrømme at jeg rynket litt på nesen da jeg så det, første gangen jeg bladde gjennom de, MEN ... nå digger jeg det. Bakgrunnen er også fargelagt, som gjør at resultatet på en måte fremheves enda mer.

Det har også kommet en tredje bok i denne "serien"; Mønster og fantasi. Denne har jeg ikke fått kloa i ennå, men jeg tror den anskaffes i løpet av få dager.

Sniktitt inni bøkene
Her er to bildecollager som viser noen av sidene i bøkene. I den siste delen i begge bøkene, er det et eget kapitel som heter "Drodle selv". Der er sidene "halvveis" ferdige, så kan du selv legge inn ditt eget mønster; også kalt Zentangle. Det er også herlig avkobling.

 Fargelegg; Figur og fantasi

Fargelegg; Dyr og fantasi

Ferdig resultat
Begge disse to bildene er fargelagt med Sakura Koi Coloring Brush.

To bilder jeg er veldig fornøyd med. Ulven er fargelagt med Koh-i-Noor Polycolor Artist, mens løven er tusjet med Sakura Koi Coloring Brush. Ulvebildet har fått et lag med Ghiant Basic Fixativ på seg, slik at fargene bevares.

Jeg tror det er umulig å ikke like Sakura Gelly Roll Stardust, som her er brukt. Pennene gir en utrolig vakker glittereffekt ❤︎ Det fins også en klar Stardust (#700), og denne kan brukes oppå andre farger som ikke har glitter i seg.

Her er link til forhandlere som selger de produktene jeg bruker.

Produkter jeg har brukt:
Fargelegg - Figur og fantasi + Dyr og fantasi
Sakura Gelly Roll - Stardust
Koh-i-Noor Polycolor Artist
Sakura Koi Coloring Brush
Ghiant Basic Fixativ

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar