fredag 4. april 2014

Peace!


Dette bildet så ikke slik ut inni hodet mitt da jeg stod foran et tomt lerret - klar til å begynne! Og det er akkurat derfor jeg liker denne stilen! Veien blir til mens du går ... Mixed media (link) har ingen begrensninger, og det er morsomt å leke med forskjellige materialer.


Jeg startet med å feste gavepapir på lerretet ved hjelp av Amsterdam Gel Medium. Når dette var tørket, festet jeg på krøllet silkepapir med Amsterdam Gel Medium, heavy. Videre i prosessen påførte jeg Schjerning ArtStone, Amsterdam Modeling paste og Marabu Strukturpasta, grov i kantene for ujevn overflate.


Etter noen dager med pause fra bildet, hadde det indre bildet endret seg. Jeg svertet PanPastels over hele lerretet for å "skitne" det til, og Amsterdam akrylmaling (greyish blue) i kantene der de største ujevnhetene var. Pronty sjablonger ble videre brukt, og nå tok jeg fatt på de nye Amsterdam akrylsprayene. De er morsomme å jobbe med! Et fint, tynt og dekkende lag la seg over sjablongene og lerretet - og sprayen smøg seg ned i de ulike gropene. For å få lerretet enda mer "skittent" brukte jeg enda en gang PanPastels for å tone ned fargene. Ulike gråtoner ble gnidd ganske røft på overflaten. Med en stor svinebustpensel, tegnet jeg på peacetegnet med et tykt lag Marabu Strukturpasta, fin.

For å få til de sølete flekkene, sprayet jeg på masse akrylspray i håndflatene og ristet av hendene over lerretet. Litt kjekk tilleggsinformasjon her er at jeg brukte engangshansker ...


Som en siste hånd på verket highlightet jeg peacetegnet med glitter liner. En ganske kul effekt med litt glitter, oppi alt "sølingen".

Andre innlegg med mixed media:
Enkelt og greit - Strukturpasta
Eksperimentering er lærerikt - PanPastel og strukturgel
Så enkelt kan du male en ugle - trinn for trinn
Lerretsbilder med PanPastels
Lerret med sitat


Materialer jeg har brukt:
Maleplate - 50x70cm
Gavepapir - Newspaper
Silkepapir - hvit
PanPastels
Amsterdam Gel Medium
Amsterdam Akrylmaling - Greyish blue
Amsterdam Akrylspray - orange og hvit
Amsterdam Modeling paste
Marabu strukturpasta, lett og grov
Marabu glitter liner
Schjerning ArtStone - hvit
Pronty sjablong - Happy og Fantasy

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar