mandag 31. mars 2014

Rubber Loom - med strikkelise




Refill settet i Rubber Loom inneholder ikke brettet med pigger, slik det vanlige settet gjør. Til å lage armbånd med fiskebeinsmønster trenger man bare to pinner/pigger. Jeg hadde en strikkelise liggende og fant ut at den ville fungere perfekt til dette. Refill settet inneholder 300 fargerike strikk, 10 s-låser og 1 krok. I et tidligere innlegg laget jeg armbånd i regnbue-farger, denne gangen lager jeg med bare to farger, grønt og blått.




Tre den første strikken (grønn) på to bøyler som et 8-tall. Det er kun den første strikken på armbåndet man trenger å tre på denne måten.



Tre den andre strikken (blå) rett på, på helt vanlig måte.



Tre på den tredje strikken (grønne). Nå ligger der tre strikk tilsammen på bøylene.




Ta kroken og ta tak i den nederste strikken (grønn) på venstre side og vipp den over bøylene og de to andre strikkene. Legg den på midten av strikkene.





Ta tak i den grønne strikken på høyre side og gjør det samme der. Dytt strikkene litt ned på bøylene med fingeren.



Legg på neste strikk. Her i farge blå, som jeg har valgt til mitt tofargede-armbånd i grønt og blått. Jeg legger strikkene på i annenhver farge.




Ta igjen tak i den underste strikken (blå) på venstre side og vipp den over bøylen og de to andre strikkene og legg den på midten.





Ta tak i den underste strikken på høyre side og gjør igjen det samme der. Pass på at strikkene du vipper over blir liggende på midten. Dytt strikkene litt ned på bøylene med fingeren.




Enden vil forsvinen ned i midten på strikkelisen, jeg velger å dra den opp slik at den ligger på utsiden. Da føler jeg at jeg har bedre kontroll på hvor langt armbåndet blir.




Fortsett å legge på en og en strikk og vipp over den underste fra begge sider til du får ønsket lengde på armbåndet. Husk at det er elastisk.



Ta et godt grep rundt enden og løft armbåndet av bøylene.




Du vil se at der ligger to strikk. Det ene er løst og det drar du ut og legger bort før du fester på låsen.




Fest på s-låsen i enden du holder i før du fester den igjen til den andre enden.



Slik ser de ferdige armbåndene ut laget med Rainbow loom. Kule og fargerike. Perfekte til våren og sommeren!


Materialer:


Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar