mandag 3. mars 2014

Førstehjelpskoffert til nybakte foreldre


Jeg har tatt utgangspunkt i den største kofferten i koffertsettet 78005000 og dekorert denne til en "førstehjelpskoffert til nybakte foreldre". Det er litt størrelse på den største kofferten i settet, slik at det er plass til endel ting oppi. Den måler B:35 H:9,5 D:23cm.



Jeg startet opp med å dekorere selve kofferten, slik at det skulle være enkelt etterpå å dekorere innholdet, slik at alt ble gjennomført i samme stil. For det er jo ofte slik at ting blir til underveis, og da var det for meg ok å starte med det største blikkfanget. 

Jeg har brukt ark fra StudioLight på kofferten. De største er i A4 str, så jeg måtte jukse det til litt på oversiden, siden jeg ikke syntes arket dekket nok. Jeg rundet av hjørnene på arket ved å bruke et av de avrundede hjørnene på kofferten til mal. Så limte jeg arket på toppen og kladdet på litt hvit strukturmaling langs alle kanter på arket, og også litt innover arket for helhetens skyld. 
PS; ryktene sier at Studiolight snart kommer med mønsterark i str 12"12" ;-) ;-) ;-)

Når malingen var tørket limte jeg på to runder med blonder langs kanten av arket, for å fylle ut litt og ramme det hele inn. 



Langs kanten på kofferten har jeg laget enkle striper av mønsterarket og limt på. Har brukt en rubon/gnikkis på ene siden. OBS; Denne gnikket jeg på FØR jeg limte arket på kofferten. Slik at jeg fikk stødig underlag når gnikkisen skulle festes på arket. HER har Mona laget et blogginnlegg med mange gode tips rundt gnikkisene. Jeg limte også på en blonde langs kanten på lokket ned mot låsen. 



Så er det klart for å begynne å virkelig pynte lokket på kofferten. Jeg laget et panel av motsatt side av mønsterarket jeg brukte først. For å ramme inn panelet også, har jeg limt en bord av blondeservietter rundt den. Tips; når kun deler av servietten er synlig så del de i to, så bruker du bare halvparten så mange servietter. 


Jeg valgte ut et av de nydelig motivene fra et av klippearkene fra StudioLight å pynte med, sammen med blomster, halvperler, en baby-tekst diecut og NYDELIGE chipboards sommerfugler. 

Innsiden av kofferten er kun dekorert i lokket. Da jeg synes at innholdet i kofferten er dekor nok i selg selv ellers. 



På innsiden av lokket har jeg limt et mønsterark med avrundede hjørner. Brukt kofferten som mal, slik som på oversiden av lokket. 



Også her har jeg brukt en gnikkis-tekst, påført før jeg limer arket på kofferten. Teksten pynter opp sammen med en chipboard. 


Jeg har valgt å sette "tittelen" på kofferten på innsiden. Dette fordi jeg antar at kofferten kanskje vil brukes til noe av mottaker i etterid. Kanskje da til minner eller bilder eller hva mottakeren ønsker. 


Nå kan vi ta en titt på hva jeg har puttet oppi kofferten;


Tingene er enkelt pyntet, med tanke på at det meste er til å taes i bruk. Da skal det ikke være så påkostet og fint at mottakeren ikke tør åpne forpakningene, er min mening. Har også gjort det så enkelt at alle tingene har fått hylstere rundt seg av mønsterark, som er enkle å bare dra av. 


En to-pakning med tåtesmokker, er pyntet som "lyddemper", og en 4pakning med ørepropper/sov-i-ro er pyntet som "vil-ikke-høre-propper". 

Og koffertens innhold har jeg brukt samme mønsterark som på selve kofferten, Studiolight Mønstret papir A4 - Vintage 125 29019125. Sammen med denne har jeg brukt en av de HERLIGE nye blokkene med dobbeltsidig mønsterark i størrelse 15cmx15cm fra Studiolight. Disse MÅ du bare se og oppleve. Den jeg har brukt av her er Studiolight Paperpad 15x15 - Nr. 5 - 36 ark, 200g 29018005.

Jeg har brukt de to minste diesene i settet Sizzix Framelits Die - Banners 39998289 for å stanse ut bannerne. Tekststripene er printet ut på Fabriano Accademia Paperpack A4 200g 01048023. de hvite bannerne er også stanset ut fra dette. 


En liten pakning våtservietter er pyntet til "våt tørk", og en pakke papirlommetørklær til "tåretørk". 


Så har jeg fylt noen bokser med skrulokk med melkesjokoladenonstop og døpt til diverse "piller". Melkesjokolade-varianten pga fargene selvfølgelig ;-) Og fylt en med boks med pulverkaffe til "oppvåkningsdrikk". Også på boksene er pynten laget som en løst hylster, stramt nok til ikke å falle av, men heller ikke limt på boksene slik at de kan brukes til annet senere. Veldig kjekke bokser dette. 



I tillegg har jeg pyntet en tåteflaske, en babymanual og laget et kort til. Alt dette vil dukke opp om kort tid her på bloggen :-)

En sammenfatning av koffertens innhold, med tekstene jeg har valgt å sette på de. Her er det bare fantasi og litt sunn fornuft som setter grensene ;-) :
- Tåtesmokk, "lyddemper"
- Ørepropper/sov-i-ro, "- vil-ikke-høre-propper - , inkl ekstra sett til vaktskifte". 
- Våtservietter "- våt tørk -, til hjelp ved små og store uhell"
- Papirlommetørklær, "- tåretørk -, for snørr og gledestårer". 
- Melkesjokoladenonstop, "- ventepiller -, spares til kontroll på helsehuset"
- Melkesjokoladenonstop, "- trøstepiller-, til søvnløse netter"
- Melkesjokoladenonstop, "- barnevaktpiller-, ren bestikkelse"
- Melkesjokoladenonstop, "- nybaktpiller -, fordi dere fortjener det"
- Pulverkaffe,  "- oppvåkningsdrikk-, for foresatte"
- Tåteflaske, "ekstra pupp"
- Babymanual
- Kort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar