mandag 16. desember 2013

Metalliske stempeltrykk i serien Enkle julekort

Sizzix Framelits med stempel gjør det ganske lett å lage enkle kort. Og med de herlige metalliske stempelputene fra StazOn blir de perfekte! 


Et 12"x4" brettet Papaicolor kartong med bølgekartong er grunnelaget for hele kortet. Så har jeg stemplet med StazOn Metallic gull på dyr og trær. Dette er første gang jeg prøver disse stempelputene og jeg ble imponert over det metalliske effekten! Skikkelig fine er de. Snøfnuggene er stemplet med VersaColor. Etter stemplingen brukte jeg diesene som følger med stemplene, eller riktigere sagt; stemplene følger med diesene ...


I likhet med kortet ovenfor er det også her brukt 12"x4" kartong. Mønsterarket er fra StudioLight. På dette stempeltrykket brukte jeg StazOn Metallic sølv. Om mulig er den enda bedre enn den i gull. Det er umulig å få frem effekten på et bilde, men jeg vil anbefale sterkt å teste den! I tillegg til stemplet dies, er det brukt blondeerviett, blomster og charms.

Er ikke disse 4 Sizzix diesene med stempel herlige? Både stemplene og diesene kan brukes hver for seg også.


Bilder fra globalhobby.no

Bilder fra globalhobby.no
Dette innlegget er en del av en serie, der fokuset er enkle og rene kort. 
Hele serien blir samlet her!
Materialer jeg har brukt:
Papicolor kartong - hvit
Sizzix Framelits sett m/stempel - Holiday Joy
Sizzix Framelits sett m/stempel - Snowman Blueprint
StazOn Metallic - sølv
StazOn Metallic - gull
Versacolor - sky grey
Bølgepapp - natur
Marianne Design stempel
Staz roser
Washitape - god jul m/hjerte
Blondeserviett
Studiolight mønsterark - Vintage 124
Charms - snøkrystall

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar