søndag 2. juni 2013

Lys i Norgesglass

Norgesglass er i vinden som aldri før, og her i huset brukes de flittig. Både til matoppbevaring og dekor. Tidligere har jeg brukt telys i glassene, men i dag fylt jeg de opp med flytende lysgelé og smeltede lysstubber.


Geléen helte jeg opp i et større plastkar, og smeltet den i vannbad. Når alt var smeltet tilsatte jeg 2 perler med granulat. Disse granulatperlene gir mye farge, så tilsett en og en til du får ønsket farge. Samme fremgangsmåte ble brukt til de lysstubbene. Her brukte jeg 4 perler granulat. Før jeg helte den flytende massen opp i glassene, festet jeg vekene med klebevoks i bunn.


Produkter jeg har brukt:
Lysgelé (11600500)
Lysfarge granulat (110600xx)
Veker (1135200x)
Klebevoks (11342300)

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar