onsdag 26. juni 2013

Lag din egen Art journal bok


Art journaling er noe jeg lenge har ønsket å prøve! Derimot har nye bøker, med helt tomme ark innimellom fått hodet mitt til å bli omtrent like tomt. Så da sitter jeg der da ... med alt utstyr en skulle trenge til å lage hva som helst, og ingen tanker om hva som skal på papiret.


Så fikk Kristine meg på en idé, om å lage min helt egen Art journal bok. Da kan jeg velge de papirtypene jeg ønsker, og de temaene jeg kunne tenkt meg å jobbe litt med. Det er kanskje ikke de mest kreative "stikkordene" jeg har laget meg i denne omgang, men jeg tror det er en fin start!


Igjen har jeg laget sidene i Power Point først, for deretter skrive de ut på ark. Noen av side er tusjpapir fra Fabriano Tecnico 6, og andre er akvarellpapir fra Koh-i-noor Aquarell malablokk. Det er også skrevet ut sider direkte på baksiden av mønsterark fra Marianne Design. På denne måtene kan jeg bruke både akvarellblyanter og pensel, Touch Twin Marker tusjer og vanlige penner. Det er ikke noe system i hvilke ark som er brukt på de ulike sidene. Noe jeg vil finne ut underveis i prosessen om var lurt eller ikke ...


Selve boken er laget i størrelse A5, og jeg har brukt Carl Craft innbinding på toppen. For- og baksiden er laget av baksiden på Tecnico-blokken. Den er passe tykk og stiv, og lett og dekorere på. Her har jeg limt fast Play cut kartong og dekorert forsiden med figurer fra scrapbook kits.


Nå kan sidene fylles med farger ...

Materialer jeg har brukt:
Fabriano Tecnico 6
Koh-i-noor Aquarell maleblokk A4
Marianne Design mønsterark
Play cut
Carl Craft innbinding
Scrapbook kit
Touch Twin Marker
Koh-i-noor akvarellblyanter
Koh-i-noor Wax Aquarell
Sakura vannpensel
Gelly Roll
Sakura Pigma Micron/Graphic/Brush
Washi

Til neste gang - ta vare på deg selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar