lørdag 14. april 2012

Art Journalside

Jeg begynte med å påføre med svamp klare farger med PanPastel. Når siden var fylt fikserte jeg med fixativ. Jeg liker best å bruke spray og ikke flytende.



Så fant jeg fram silkepapir og stemplet med vannfast svart stempelpute (Stazon) sommerfugler og blomster på det. Jeg rev så av noen biter med silkepapir samt sommerfuglene og blomstene og limte disse fast med Gel Medium Matt. Legg papiret ned og stryk gel medium på. Jeg liker ikke klipte kanter siden de gir et hardt inntrykk, så jeg tar litt vann på en pensel og påfører det rundt figuren jeg har stemlet. Da kan jeg lett rive uten å ødelegge figuren.





Når dette var tørt påførte jeg PanPastel gjennom sjablonger litt flere og større sommerfugler.
Husk å fixere etterpå.





Så tok jeg frem min nye forelskelse de nye Toutchtusjene som har penselsplitt i den ene enden, og brukte nå sjablonger til å tegne blomster og snirkler. Jeg brukte også en vart vannfast tusj til å tegne konturer. ( Sakura Pigma Graphic 1,0 )



Siden sommerfugler er min store svakhet får jeg aldri nok av de, - så jeg måtte selvsagt ha med et par riktig store :) Jeg brukte sjablong og påførte Gesso. Dette gjør at det blir en opphøyd effekt.





Når disse var tørr påførte jeg igjen PanPastel. (For tålmodige sjeler kan hårtørrer eller enda bedre en embossingpistol forkorte tørketiden av gessoen betraktelig). Jeg fuktet så en tannbørste med vann og strøk over PanPastelfargene, og sprutet ned på siden for å lage en litt duset effekt.





Jeg "drodlet" jeg rundt blomster og figurer med hvit tusj.



Så limte jeg på et vintagebilde med Gel Medium Matt. Jeg sluttførte siden med enda mere drodling, tegning og bokstaver med hvit tusj.

2 kommentarer: