onsdag 14. desember 2011

Snøball av silkepapir


Snøballer av silkepapir, til å henge opp feks i vinduet, husker jeg å ha sett for lenge, lenge siden, men da klippet ut for hånd. Nå i disse "dies-tider" kan dette gjøres meget enkelt og litt ekstra moro.


Bretter sammen en fin liten bunke med silkepapir, ikke tykkere bunke enn at jeg er sikker på at diesen vil trykke helt igjennom alle lag. Jeg har brukt den minste av sirklene i Marianne Design Creatabels - Sirkler (39990180).



Når jeg stanser ut sjekker jeg på undersiden at diesen har stanset godt igjennom alle lag, og om nødvendig kjører jeg den flere ganger gjennom stansemaskina. 



Finner sånn ca midten på den utstansede bunken med sirkler, og fester lagene sammen ved hjelp av en liten splittbinders. 
























Så er det bare å begynne å skille lagene med silkeark fra hverandre og krølle hvert enkelt ark lett sammen, .



Krøll arkene sammen ut mot hver side, med tanke på at den til slutt skal være rundt. ved midten kan du knytte fast det du ønsker snøballen skal henge i. Jeg har brukt et smalt bånd. 



Så former du snøballen slik du vil ha den og den er fiks ferdig til å henge opp. 





1 kommentar: